یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

کشورهای نفتی اوپکی و غیراوپکی طی یک‌ماه اخیر مذاکرات خود را برای اجرایی کردن طرح توقف افزایش تولید نفت آغاز کرده‌اند تا شرایط را برای بهبود قیمت طلای سیاه فراهم کنند.

در نخستين قدم روسيه و عربستان به‌عنوان توليدكنندگان بزرگ نفت جهان موافقت خود را براي عدم‌افزاش سطح توليد نفت اعلام كردند اما ايران از همان ابتدا موضع ديگري را در پيش گرفت. با لغو تحريم‌ها، افزايش سطح توليد نفت و صادرات آن در صدر برنامه‌هاي وزارت نفت قرار گرفت. مقامات نفتي ايران نيز به صراحت اعلام كردند كه ايران به‌دنبال بازپس‌گيري سهم سابق خود از بازار نفت است و در اين راه هيچ مانعي را تحمل نخواهد كرد.

وزير نفت در تازه‌ترين اظهارنظر خود شرط ايران براي پيوستن به طرح فريز نفتي را اعلام كرد. بيژن زنگنه گفت: درخصوص طرح فريز نفتي اگر از ايران درخواستي شد، نظر من اين است تا زماني كه ما به توليد ۴ ميليون بشكه نفت در روز برسيم كاري به ما نداشته باشند اما پس از آن همكاري خواهيم كرد. به گزارش تسنيم، بيژن زنگنه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه نمي‌توان براي پيش‌بيني قيمت نفت در سال95 اظهارنظر قطعي كرد، گفت: برخي كشورها كه مسائل مختلف را درست كردند تا قيمت نفت را پايين نگه‌دارند در آتش اين كار خود مي‌سوزند و اكنون مايل به اين هستند كه اين مسائل را جمع‌كنند.

وي ادامه داد: قيمت فعلي نفت با توجه به پارامترهاي اقتصادي بازار مي‌توانست در مرز 70دلار مناسب باشد اما ما فعلا به كمتر از اين رقم هم راضي هستيم. زنگنه درخصوص تصميم اوپك براي برگزاري هرگونه جلسه فوق‌العاده گفت: اوپك نمي‌تواند بدون موافقت ايران در اين خصوص تصميمي بگيرد. وزير نفت خاطرنشان كرد: در بهمن‌ماه سال‌جاري متوسط صادرات روزانه نفت ايران يك‌ميليون و 750هزار بشكه در روز بوده كه اين رقم در اسفندماه به 2ميليون بشكه خواهد رسيد.

کد خبر 328142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha